01 Aug 2016

Concurenta castiga teren in preferintele clientilor

Te-ai intrebat de multe ori tu ce faci gresit si de ce clientii fug de tine ? De multe ori te-ai uitat in “gradina vecinului” si totul ti se parea ca merge “ca pe roate”. Si te-ai trezit cu mult in spatele competitorilor.  Ai impresia ca intreg universul e impotriva ta si parca nu se mai schimba deloc. Demult timp nu ai mai primit un telefon sau un email, desi firma ta isi face treaba bine, ai angajati scoliti si mereu ii trainuiesti la cursuri scumpe cu certificari internationale.

Cum te face aceasta situatie sa te simti ?

Cand ai pornit la drum ti s-a parut o idee simpla, ti-ai lansat business-ul si apoi te-ai trezit in startul unei curse nebune spre linia de finish in care trebuia sa alergi si iti spuneai mereu in minte “ Trebuie sa imi fac treaba bine si sa fiu cel mai bun!”. Si ai ajuns sa participi la nenumarate curse pe zi, incercand sa te antrenezi din ce in ce mai bine. Ai inceput sa inveti despre preturi, strategii de marketing, calitatea produsului, dar afacera ta a supraveituit mult timp si ai ajuns in zilele tinerilor care fac afaceri online din fata unui laptop. Iar acum firma ta are nevoie de o activitate in online pentru a supravietui. In zilele noastre, indiferent de domeniu de activitate al firmei tale, este nevoie de consultanta web, de un site bine facut sau de un magazin online, apoi incepe aventura campanilor de promovare, cei care baga mai multi bani ajung pe prima pagina mai usor, pentru ceilalti este nevoie de mai multa munca. Clientii tai te cauta pe facebook si daca nu te gasesc devin suspiciosi si cred ca firma ta nu ar exista.  Cheia rezistentei in business este “ sa fii acolo unde clinetii tai vor” si sa fii mai bun decat toti conurentii tai. Daca concurenta este pe Google, atunci tu de ce mai pierz timpul?

Nimeni nu conduce o afacere fara sa fie constient de miscarile concurentei. Pana si cele mai mari afaceri, chiar daca sunt constineti de concurenta se adapteaza mereu noilor schimbari si sunt in trend pentru a nu veni cineva din spate sa castige teren.

Odata ce ti-ai luat concurenta in serios si ii identifici punctele tari, punctele slabe, oportunitatile si amenintarile, ti-ai asigurat un bilet bun in fata clientilor tai.

In cele ce urmeaza, voi prezenta cateva planuri si idei de analizarea si cautarea competitorilor, si importanta comapniilor care ofera servicii de marketing, UX design, promovare, social media, google adwords, etc.

Cum va arata planul de analiza a competitiei?

Incepi prin research, adica tot ce vei face este sa te documentezi si sa-ti gasesti  competitia care atrage cei mai multi clienti. Ia-ti cateva zile si cauta foarte bine. Analiza nu trebuie sa fie una subiectiva, din contra una realista pentru ca doar analizandu-ti obiectiv concurentii, vei putea fi la fel de obiectiv si cu propriul tau bussines.

Cump iti iei notite despre concurenti ?

Cine sunt concurentii tai , cateva idei, cum au pornit?

Ce fel de produse/servicii ofera?

Care sunt punctele tari/ slabe?

Care este site-ul lor?

Oportunitatille lor care sunt?

Important: Noteaza-ti cateva idei pe care tu ai putea sa le aplici in afacerea ta!

Decizia iti apartine daca doresti sa te ocupi singur de strategiile de marketing, Avantajul este ca daca alegi sa angajezi o agentie specializata, cum este Sigma Life It, acorda timp suficient pentru o analiza mai in amanunt. Pot sa iti spun ca sunt putini oameni de afaceri care se ocupa direct de acest aspect, asteptand sa se faca minuni inca de la inceputul campaniei, neintelegand ca rezultatele se vad in timp.

Vrei sa afli mai multe, despre avantajele serviciilor de marketing digital, social media si web, atunci lasa-ne un email si noi te vom ajuta sa iti cresti afacerea cu pasi rapizi si firma ta va fi mai profitabila decat cea a concurentilor tai.


Didu Mihaela

Marketing online